MUSCAT


Adui la...kapal terbang OMAN AIR buat hal lak..kena delay sampai 4 jam lebih...perut lak dah mendendangkan lagu2 indah...berkeroncong, bernasyid bahkan berdikir barat lak..mana taknya..sarapan pun belum...jam ditangan dah menunjukkan jam 7 pagi waktu dubai tetapi jam malaysia dan jam 11 pagi...Tgh dok mengeluh kesah..pramugari lak bawakan nasi..wuii org lapar diberikan nasi...menyelerakan..aku rasa kalau time nie makan telur rebus cicah garam pun kira sedap sangat dah..hahha


Akhirnya jam 9 lebih barulah kapal terbang mula bergerak...mendebarkan sebab inilah kali pertama aku naik kapal terbang OMAN AIR..kapal terbang baru berjaya meredakan debaran hati aku...bila mula terbang, aku rasa lahaii..kapal terbang OMAN AIR ni lebih best dari kapal terbang MALAYSIA AIRLINE yang aku naik semalam...huhu..bukan nak kutuk tapi itulah kenyataan.

Alhamdulillah perjalanan dari Dubai ke Muscat tidak meletihkan kerana ianya menyajikan pemandangan yang indah dan mengujakan...hamparan bukit batu kelihatan seperti kaca yang berkilauan disinari mentari dan kebiruan lautan yang luas memberikan padanan warna yang sangat menarik...mmg indah ciptaan Allah..masya Allah...

Perjalanan hanya mengambil masa selama 45 minit...tepat jam 10 pagi..aku pun mendarat dengan selamatnya di Lapangan terbang Antarabangsa Muscat..aik..x dak lak pak arab ni tepuk tangan..selalunya kalau naik kapal terbang dengan pak arab..memang dia tepuk tangan serupa org kena loteri...emmm


0 comments:

Post a Comment